اخبار

آنچه باید در مورد ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11ماده 100 بدانیم
  • نظرها: 0
  • ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۲۰:۱۳:۱۱
  • در اخبار عمومی
  • توسط tashan
  • نمایش ها: 226
  • اخرین ویرایش: ۱۳۹۸/۰۴/۰۲ ۲۱:۴۳:۳۲
  • چاپ نوشته هاچاپ پی دی اف

آنچه باید در مورد ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11ماده 100 بدانیم


               تهیه و تدوین و جمع آوری : علی نصیریان  کارشناس ارشد مدیریت شهری

     
      
آیین نامه ارزش معاملاتی موضوع تبصره 11 ماده 100 توسط شهرداری تهیه و به تصویب شورای اسلامی شهر می رسد و در هریک از شهرهای کشور متفاوت است و به دلیل تفاوت بودن محل استفاده از این آیین نامه فقط در جرائم کمیسیون ماده 100 ؛باید طوری تهیه گردد که متناسب با جرم و باز دارنده باشد ؛ زیرا افراد را بخاطر نقض قاعده یا قانون جریمه می نمایند

این موضوع با ماده 64 قانون مالیات بر ارزش افزوده کاملا متفاوت بوده و ارتباطی به همدیگر ندارند.

بر اساس تبصره 11 از ماده 100 قانون شهرداری ، تهیه آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمانی هر شهر از وظایف خاص شهرداری آن شهر و تصویب آن توسط شورای اسلامی شهر و در غیاب شورای اسلامی از وظایف اختصاصی وزارت کشور است .زیرا بر اساس ماده 85 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 در صورت توقف یا ابطال انتخابات شوراها و موجب ماده 84 قانون مذکور تا برگزاری انتخاب مجدد و تشکیل شورای جدید استاندار جانشین آن شورا خواهد بود .

تعیین جریمه تخلفات ساختمانی به مأخذ ارزش معاملاتی ساختمان در تاریخ وقوع تخلف است که تحقق آن از طریق بررسی اسناد و مدارک معتبر و در صورت لزوم ، جلب نظر کارشناس و متخصص در زمینه قدمت ساختمان و تاریخ وقوع تخلف ساختمانی میسور است . این ارزش معاملاتی ، سالی یک بار قابل تجدید نظر خواهد بود و تعیین جریمه در موارد مقرر در تبصره های 2 و 3و 4 و 5 ماده 100 قانون شهرداری ها از وظایف کمیسیون ماده 100 قانون مذکور است که بر مبنای ارزش معاملاتی ساختمان برای هر متر مربع بنای اضافی تعیین می شود .

تجدید نظر در این آیین نامه در همان سال مجوز قانونی نداشته و موجب ابطال آرای کمیسیون ماده 100 می شود .

ارزش معاملاتی قیمت ساختمان با توجه به نوع مصالح ، قدمت و تراکم و طریقه استفاده از آن و نوع مالکیت از نظر عرصه و عیان مشخص می شود در تعیین ارزش معاملاتی متغیر های اعلام شده ضروری و ارزش گذاری ساختمان به صورت یکسان بدون در نظر گرفتن متغیر های فوق باعث ابطال آرای کمیسیون ماده 100 خواهد بود.

با اقتباس از آیین نامه معاملاتی :

آرای دیوان عدالت اداری ، دادنامه شماره 182 تاریخ 71/8/23 و دادنامه شماره 540 تاریخ 83/10/27 و دادنامه شماره 194 تاریخ 85/3/28 و دادنامه 210 تاریخ 87/4/2 و دادنامه شماره 527 تاریخ 90/11/24 و دادنامه شماره 875 تاریخ 91/11/23 و دادنامه شماره 644تاریخ 92/9/18 و دادنامه شماره 740 تاریخ 95/9/3

با اقتباس از تبصره 11 ماده 100 :

ماده 84 قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران مصوب 1375 و رای  42 مورخ 78/2/25 هئات عمومی دیوان عدالت اداری 79 قانون تشکیلات

                            

 

اشتراک
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Digg
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • Yahoo Buzz
  • StumbleUpon

دیدگاه دیگران (بدون دیدگاه)...

Leave a reply

نام:: فیلد اجباری.
آدرس رایانامه: غیر فعال
وبسایت::
کد امنیتی:: فیلد اجباری.
دیدگاه: فیلد اجباری.